La ciutadania escull les pel·lícules del Cinema a la Fresca 2026

La ciutadania de Cervera ja ha decidit quines pel·lícules es projectaran en la nova edició del cicle de Cinema a la Fresca, que tindrà lloc durant el mes de juliol en diferents espais de la ciutat.

Les quatre pel·lícules més votades han estat Wolfgang, que es projectarà el dijous 9 de juliol als Patis de la Universitat; Nosferatu, que es podrà veure el 16 de juliol a la plaça del Sindicat; Conclave, programada per al 23 de juliol a la Plaça Major; i F1, que tancarà el cicle el dijous 30 de juliol a la plaça Universitat.

La programació és el resultat del procés participatiu impulsat per la Paeria, que a principis de juny va obrir una consulta ciutadana a través del web municipal perquè els veïns i veïnes poguessin votar les seves pel·lícules preferides entre una selecció de títols.

Per incentivar la participació, entre totes les persones que han pres part en la votació s'han sortejat cinc entrades gratuïtes per assistir a una projecció de la temporada estable de cinema, que es reprendrà aquesta tardor al Gran Teatre de la Passió. La Regidoria de Cultura es posarà en contacte directament amb les persones guanyadores per informar-les del premi i del procediment per fer-ne ús.

Des de la Paeria de Cervera es valora molt positivament la resposta ciutadana a aquesta iniciativa, que contribueix a construir una programació cultural més participativa i adaptada als interessos dels veïns i veïnes.