El conseller Albert Dalmau Miranda va realitzar, dissabte 14 de setembre, la seva primera visita institucional a la ciutat.
Fou rebut a la Paeria de Cervera, on es va reunir amb el paer en cap, Jan Pomés, i altres regidors del Consistori i va signar el Llibre d’honor.
A la trobada es van tractar qüestions de la ciutat, com actuacions als edificis del Sindicat i la Universitat, i altres reptes com l’accés a l’habitatge, que afecten també el conjunt del país. El conseller es va comprometre a seguir treballant conjuntament amb la Paeria sobre aquests temes.
Posteriorment, van visitar diversos equipaments clau per a la ciutat de Cervera com l’Auditori Municipal, el Museu Comarcal i l’edifici de la Universitat. A la visita institucional, també hi van participar la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil Sisó, i el secretari de Governs Locals i Relacions amb l’Aran, Xavier Amor Martín.
La visita institucional a la capital de la Segarra arriba després de les reunions que el conseller ha mantingut amb els alcaldes de Barcelona i Girona i té per objectiu fer arribar l’agenda territorial que el Govern de la Generalitat té per al conjunt del país.
Albert Dalmau va destacar el “compromís total del Govern de Catalunya amb l’agenda rural del país com a forma de cohesionar el territori”. Va assenyalar que “el país s’ha de pensar sencer, des d’Alcanar a Portbou” i que “el món rural és un món de riquesa, de treball i d’oportunitats”. Davant d’això, va remarcar que el Govern aposta per “enfortir les capitals de comarca, ja que juguen un rol essencial per vertebrar el país”.
