La festa va començar al matí amb la visita de la Reina Carnestoltes als comerços participants al concurs de decoració d’aparadors, organitzat per l’Associació de Comerciants i la Regidoria de Promoció Econòmica. Al concurs es van inscriure un total de 9 comerços i el guanyador va ser la Floristeria l’Orquídia.
La tradicional rua de la tarda va lluir amb una participació que feia temps que no es veia: 12 comparses, que van aplegar més de 450 persones, i amb l’animació dels Bombollers de Cervera. El recorregut va transcórrer de la plaça Universitat al pavelló polivalent, i es va establir el punt de lluïment de les comparses a la rotonda “de l’Albareda”.
Al pavelló polivalent va tenir lloc un berenar, la lectura del pregó de la Reina Carnestoltes, el lliurament de premis i un animat ball de disfresses.
El premi a la comparsa més carnavalera va ser per a Savixoc; la més festera fou Desconnecta’t i mobilitza’t, i la més original, U got a friend in me. Van rebre una menció als més motivats la comparsa Sa majestat, i una menció a les més valentes per a Avui és dimecres.
El Jurat estava compost per: Noèlia Solé, Josep M. Castellana, Anna Digon, Pol Bosch i Arantxa García.
També es va recuperar amb èxit la festa nocturna al pavelló polivalent, que va comptar amb les actuacions de DJ Milu i PD Carnaval de Secà, i animació a càrrec de la companyia T Arte de Calle. Es va organitzar un concurs de disfresses i màscares, amb la participació de 26 comparses.
Guanyadores: la millor posada en escena, Supersayans; les més elegants, Supercuques; la millor disfressa, Allunitzats; menció especial a la més motivada, Kinder Sorpresa, i menció a la més ecofriendly, Las del Río.
Van formar el Jurat: Gemma Oriol, Pere Miret, Amadeu Segura i Mireia Brandon.
Aquest any el Carnaval de Cervera s’ha organitzat conjuntament entre la Regidoria de Festes i l’Associació Cultural Carnaval de Secà. L’acord de col·laboració es valora de manera molt positiva i es considera que aquesta fórmula ha estat clau per a la reactivació de la festa.
Segons la regidora de Festes, Mireia Brandon, “sense la implicació de l’Associació Carnaval de Secà, el Carnaval que hem viscut aquest any a Cervera no hagués estat possible”. Destaca que “entre la Regidoria i l’associació hi ha hagut molt bona entesa i ganes de treballar plegats”.
Mireia Brandon afegeix que “des de la Paeria cal seguir apostant per un model de festes populars en què les entitats i la població en siguin les protagonistes”.
